Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pretorian

Je úsměvné,

 jak naše vláda ústy pana ministra zahraničí kličkuje a snaží se vysvětlit, že Kosovo bylo něco úplně jiného než Osetie a odvolává se na to, jak tam byla dlouhá jednání (asi má na mysli to v Rambouillet, kde dostalo Srbsko naprosto nepřijatelné ultimátum) a na to kolik států Kosovo už uznalo.Přitom se Srbsko původně také

jen pokusilo vojensky "nastolit zákonnost" v odbojné provincii . Že je tato dlouhodobě rájem narkomafie ví už úplně každý - termín kosovsko- albánská mafie u nás už dávno zlidověl. Srbsko si ale od NATO vysloužilo bombardování bez mandátu OSN  a světe div se, ne jen vojenských jednotek v Kosovu, ale celé civilní infrastruktury v Srbsku. Rusko toto provedlo v nesrovnatelně menší míře a už se bleskurychle pořádají sbírky na pomoc Gruzii, jejíž prezident se evidentně zhlédl v Tudjmanově útoku na Srbskou Krajinu, které nikdo nepomohl a která měla za následek vyhnání statisíců Srbů, ale bohužel mu ten hazard díky Rusům  tak dobře nevyšel.  

0/0
28.8.2008 14:06

lovermann

Ano

Jednoznačně karma+ za snahu o to, aby lidí začali aspoň trochu přemýšlet. R^

0/0
27.8.2008 21:49

Okos

Pro autora malinké doplnění informací.

Aby byla situace v Kosovu stejná, tak by to muselo vypadat tak, že by Albánie musela rozdávat albánské pasy a zbraně kosovským Srbům. Poté by Albánie musela napadnout Srbsko, a provést jeho okupaci pomocí stovek tanků, leteckého bombardování kazetovými bombami a střelby do civilních cílů. Poté by si Albánci museli obléknout modré přílby a prohlásit se za mírové síly a přitom vyhazovat do vzduchu srbské železniční mosty a podminovávat tratě. Potom by Albánie musela uznat samostatnost Kosova. Pak by se Albánie chovala stejně jako Rusko a Kosovo by byl stejný případ jako Jižní Osetie. Nesnáším blby, kteří se nám snaží namluvit že USA nebo Albánie rozdávali v Kosovu jejich pasy, nebo že tam některý z těchto států prováděl okupaci jako Rusko nyní v Gruzii.

0/0
27.8.2008 19:47

objektiv 81

At uz se v Kosovu stane cokoliv, tak

USA a EU budou podporovat nezavislost Kosova. Srbske zlociny jim prijdou vhod jako argument pro nezavislost Kosova. Albanske zlociny jsou tise prehlizeny! Nekdo by mohl namitnout rok 1999, kdy Srbove bojovali v Kosovu!

1. K tomu urcite meli důvod (albansky separatismus

2. Albanci behem II. svetove valky byli fasiste a vrazdili Srby!

Namitky, ze Albanci jsou puvodnimi obyvateli Balkanu jsou opravnene. V tom pripade Srbove musi vratit cele Srbsko. Cast Albancum, cast Rekum, cast Italum. A Belosi se musi stahnout z americkych kontintu. Turci z Male Asie, Spanelove (pokud tento narod smichany z Arabu, Germanu, Gotu existuje) by mel opustit Spanelsko. Urcite by Baskove a Katalanci meli ziskat nezavislost. Anglicane by se meli stahnout z ostrovu... Atd...

A propo, co by kos. Srbove delali s albanskzmi pasy8-o???

0/0
27.8.2008 21:43

Okos

Re: At uz se v Kosovu stane cokoliv, tak

Možná jsem se nepřesně vyjádřil. Ty pasy by Albánie měla vydávat kosovským albáncům. Samozřejmě že je nevydávala. Domníváte se že Rusko rozdává své pasy zadarmo? Jistě že ne. Ty pasy dostali Osetinci jen proto, aby je mohli rusové využít jako falešnou záminku k okupaci Gruzie. Jinak nejsem přítelem nacionálního pohledu na sebeurčení každé sebemenší skupiny. To bychom se mohli dočkat třeba samostatného Plzeňského státu, který by žil z tranzitních poplatků. Souhlasím s Kosovem jako trestem pro Srbsko za jejich chování. Ale za co trestat Gruzii?

0/0
27.8.2008 23:45

drevorubec

Re: Re: At uz se v Kosovu stane cokoliv, tak

Nikdo nepíše, že situace v obou případech je stejná. Stejné jsou jen některé atributy jako např. respektování poválečné dohody v OSN o neměnnosti a celistvosti hranic, určitá část populace, která nesouhlasí s nadvládou dané země a zvůle rozhodnout o osudu slabé zemičky bez ohledu na její vůli nebo mezinárodní pravidla, jak se to právě hodí.

0/0
28.8.2008 8:19

meyla

Imperium vraci uder?

S Ruskem je to stejne jako s jeho hymnou – je vlastne sovetska, resp. imperialni (coz je totez) a me jde mraz po zadech, kdyz ji slysim na olympiade a vzpominam na leta „sojuz nerusimij respublik svabodnych“, tedy na leta, kdy se zaviralo za nic a nikdo nic nesmel – a to nejen v Rusku, ale zato diky Rusum (prominte pane prezidente, diky Sovetum). Mam jednu otazku k zastancum nevinnosti tohoto neoimperia  – mam jeho postoj uznat Abchazii a Osetii chapat tak, ze zitra uzna Cecensko? Nevidim Srbsko jako jedineho vinika kosovskeho konfliktu, stejne jako nevidim Rusko jako jedineho vinika konfliktu gruzinskeho. Na to staci mala nasobilka. Jen chci rici, ze postup Ruska je imperialni a ze nikdy jindy ani jiny nebyl. A chtel bych videt kazdeho hrdinu, zastavajiciho se dnes „nevinneho“ Ruska, jak by obstal pod neustalym, dlouhodobym a arogantnim tlakem nam dobre znameho vseobjimajiciho medveda, jehoz nezvanou navstevou je nyni poctena Gruzie.

0/0
27.8.2008 19:12

alex hart

Re: Imperium vraci uder?

Meylo, Meylo, nikdo Vám přeci neříká, že máte milovat Rusy. Bylo by ale velmi dobré vnímat, že velmoci jsou prostě velmoci, a to jak USA, tak Rusko, tak nakonec Čína, o které se zde pro jistiotu raději nemluvilo vůbec. Šlo zde o pouhé konstatování, že se u nás měří dvojím metrem, že naš média nejsou ani vyvážená ani objektivní. A že vy když viníte Rusy z imperialismu (a já dodám že jistě právem), tak nějak tiše zapomínáte na milované USA. Atd, atd. .

A vo tom to celý je. Jenže, když se u nás řekne Rusko, tak se některým lidem zatmí před očima. A nejen to, ono se jim zatmí, i když někdo řekne, "Zkuste prosím konečně historii vnímat objektivně a každému měřit stejným metrem". V tu ránu se zde sesype celý pytel amerických vlezpr*elků, kteří asi ani nejsou objektivního pohledu vůbec schopní.   

0/0
27.8.2008 20:20

Okos

Re: Re: Imperium vraci uder?

Vážený pane, americkou okupaci jsem, na rozdíl od ruské okupace, osobně nezažil. Proto mám trochu jiný vztah k těmto státům. Nejsem osoba, která by milovala lidi, kteří v ČSR vraždili. To mi snad prominete doufám.

0/0
27.8.2008 23:48

drevorubec

Re: Re: Re: Imperium vraci uder?

A polskou, maďarskou, východoněmeckou a koneckonců i německou okupaci jste zažil? Já bych mezi zeměmi, které se dostanou ke korytu moci (byť krátkodobému) nijak zvlášť velký rozdíl nedělal.

Když už jste narazil na to, že jste nezažil americkou okupaci, tak věřte, že jiní ano. A taky jste nezažil italskou okupaci v Etiopii. To byla panečku prasečina a mohl bych donekonečna jmenovat příklady z našeho kulturního 20. století....

0/0
28.8.2008 8:25

Terrurek

Re: Imperium vraci uder?

je to hodně zkreslený. Především se zavíralo protože češi šikanovali čechy. Že vám v rusku zakazovali studovat atp. je holej nesmysl. A jak vidno, šikanujem se dál

0/0
28.8.2008 14:56

kenitsok

zcela výstižný článek

Opravdu jsem neslyšel jeden přijatelný důvod, proč se takto měří dvojím metrem. Je to asi jako kvíz pro čtenáře, aby si udělali sami obrázek. Já osobně  v tom vidím jenom mocenské zájmy a naše sráčaská vláda  nejde vůbec s lisem a, ale proti němu. Myslím, že o volbách se přesvědčí, že se chovala  vlezdoprdelsky a půjdou od válu. Chci už konečně kompetentní,  suverenní a ne lhářskou politiku.!

0/0
27.8.2008 17:50

urbi001

Re: zcela výstižný článek

Přesně tak. Je zapotřebí rovnocenně začít jednat s ruskými generály!

0/0
27.8.2008 18:03

Okos

Re: Re: zcela výstižný článek

Rusové stejně skončí jako příloha k čínské rýži. Doufejme že chutnají aspoň jako hovězí.

0/0
27.8.2008 19:48

alex hart

Re: Re: Re: zcela výstižný článek

Nikoliv, jako vepřové.

.

Vy si asi nepamatujete, když v době sovětsko-čínského konfliktu se k nám z Číny dovážely konzervy čínského vepřového, které náš vtipný národ překřtil na "ruského oficíra"?

0/0
27.8.2008 20:24

drevorubec

Re: zcela výstižný článek

Ano, přesně tak. Záměrně jsem se vyhnul hodnocení.

Narozdíl, od těch našichh "3 králů", z nichž jeden stále zjevně trpí rozpadem Rakousko-uherského mocnářství, druhý nerozhodností, jakým krémem se namazat a do které řiti strčit hlavu a ten třetí s atletickou postavou, co si myslí, že ví všechno nejlépe. Zřejmě mají kvalitnější informace. Bylo to právě výborně vidět na situaci kolem Kosova, kdy záměrně mlčeli jak pěny a pak jen vydali skrze knížepána prohlášení o uznání nezávislosti ...

0/0
28.8.2008 8:31

milanalois

Není vhodné srovnávat Kosovo a Osetii.

Zatímco Albánci měli svůj národní stát a další národní stát tedy nezbytně nepotřebovali, Osetijci svůj národní stát zatím nemají a proto na něj mají právo, a to na území, které tradičně dlouhodobě a kompaktně obývají.

0/0
27.8.2008 17:43

drevorubec

Re: Není vhodné srovnávat Kosovo a Osetii.

Ale srovnávat z titulu mezinárodního práva na celistvost hranic by to šlo ne?

0/0
28.8.2008 8:33

tromi

karma

R^R^R^

0/0
27.8.2008 17:36

kion1

Volič Národní strany

Souhlasím.

Ten dvojí metr, je přinejmenším podivný.R^

0/0
27.8.2008 17:20

AKSAMIT

Karma,

je to presne,jak pisete,akorat modromozci to nechteji videt,ale nereknou jediny protiargument....

0/0
27.8.2008 17:18

urbi001

Re: Karma,

Coby modromozek jsem níže s autorem vyslovil souhlas. Starší rudomozci mají ve věci jasno už od doby, kdy mávali osvoboditelům ze Sovětského svazu, ti méně starší pak radši počkají na průzkumy veřejného mínění, aby se správně rozhodli:)

0/0
27.8.2008 18:02

erben3

.

R^ Karma, není co dodat.

0/0
27.8.2008 17:17

urbi001

bohužel pravda

Z Ruska mám rád asi jen Čajkovského, Dostojevského, boršč a hymnu, nicméně musím dát autorovi za pravdu. Konzistentní, čitelnou a principiální zahraniční politiku aby člověk dneska v Evropě u někoho pohledal. Klaus asi ve svých provokativních promluvách k tomuto konfliktu zčásti vyjadřuje revanš za Putinovu medaii, ale jinak celkem nestranně a nečernobílé popisuje skutečný stav věci.

0/0
27.8.2008 17:07

objektiv 81

At uz se v Kosovu stane cokoliv, tak

USA a EU budou podporovat nezavislost Kosova. Srbske zlociny jim prijdou vhod jako argument pro nezavislost Kosova. Albanske zlociny jsou tise prehlizeny! Nekdo by mohl namitnout rok 1999, kdy Srbove bojovali v Kosovu!

1. K tomu urcite meli důvod (albansky separatismus

2. Albanci behem II. svetove valky byli fasiste a vrazdili Srby!

Namitky, ze Albanci jsou puvodnimi obyvateli Balkanu jsou opravnene. V tom pripade Srbove musi vratit cele Srbsko. Cast Albancum, cast Rekum, cast Italum. A Belosi se musi stahnout z americkych kontintu. Turci z Male Asie, Spanelove (pokud tento narod smichany z Arabu, Germanu, Gotu existuje) by mel opustit Spanelsko. Urcite by Baskove a Katalanci meli ziskat nezavislost. Anglicane by se meli stahnout z ostrovu... Atd...

0/0
27.8.2008 16:58

alex hart

Re: At uz se v Kosovu stane cokoliv, tak

R^

0/0
27.8.2008 20:27

drevorubec

Re: Re: At uz se v Kosovu stane cokoliv, tak

takyR^

0/0
28.8.2008 8:34



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.