Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mtis

Jako biblické arabského antisemitismu to jde ..

... ale v reálu je to přece jenom o něčem trošku jiném, Celá staletí žili arabské a židovské komunity a kmeny na území od Arábie až po Sýrii promíseny (viz v Koránu dokumentovaná likvidace jednoho z židovských kmenů samotným Mohamedem a také jeho použití části židovského náboženství jako základu islámu).

Celkem nepochybuji, že v praktické politice pouštních kmenů z poloviny prvního tisíciletí byly vztahy mezi těmito kmeny úplně stejné jako mezi kterými koliv kmeny arabskými či židovskými navzájem. Taky to odpovídá mapce židovského osídlení po celé severní Africe a Blízkém i Středním Východu, kterou lze dovodit na základě komunit, které byly muslimy vyhnány mezi lety 1948-1970.

0/0
25.4.2008 15:19

mtis

Re: Jako biblické arabského antisemitismu to jde ..

Předpokládám, že vztahy byly takové jako mezi jinověrci kdekoliv jinde - občas slušné a občas pogromové...

0/0
25.4.2008 15:21

Millca

nejmenovala

se Hagar?

0/0
25.4.2008 14:17

Toicem

Re: nejmenovala

Ale jasne, Zilpa a Bilha byly otrokyne Izaka, nikoli Abrahama.

0/0
25.4.2008 15:34

drevorubec

Re: Re: nejmenovala

... ne ne, Jakoba. Ale kdo se ma v tech zenskych vyznat ;-)

0/0
25.4.2008 15:37

Toicem

Re: Re: Re: nejmenovala

Ajta krajta... :-) Mate pravdu.

0/0
25.4.2008 15:38

drevorubec

Re: nejmenovala

Jmenovala. Mate pravdu. Nejak se mi tz suzky popletly. O nejakych 100 let pozdeji totiz podstrcila Rachel Jakobovi (vnukovi Abrahama) take sluzku - Bilhu. Tak se mi ta 2 jmena pomichala. Doufam, ze to clanku neublizilo... Diky za upozorneni

0/0
25.4.2008 15:35

u nás v kocourkově

Hledání odpovědí ....

Nemusí člověk studovat dějiny aby pochopil v čem tkví střet jednotlivývh kultur ... za vším hledej , skupinové zájmy a chtíč ovládnout druhé nepochopení se navzájem a souzení jiných kultur přes kulturu vlastní ... ten problém nepramení z historie ale vleče se celou historií ... stav světa jen ukazuje jaká je vyspělost lidstva .... jak daleko došlo na cestě k pochopení ... a ten stav je tristní 

0/0
25.4.2008 14:03

drevorubec

Re: Hledání odpovědí ....

Vztah Zide a Arabi je vsak neco specifickeho prave diky te historicke udalosti se zapuzenim prvorozeneho syna.

Navic je tam jeste jeden zajimavy atribut, ktery zrejme ateista neprijme. Totiz, ze Zide ztratili na tu zemi narok zneplatnenim smlouvy s Bohem. Nabyti te casti zeme prave bylo soucasti te smlouvy ....

0/0
25.4.2008 15:47

Toicem

Re: Re: Hledání odpovědí ....

No, to, ze Zide na tu zemi ztratili narok a ze ona smlouva s Bohem byla zneplatnena, neprijme ani vetsina vericich. Pro toto tvrzeni nenalezam v Bibli prukazne opodstatneni. Ale to je mozna na jinou debatu (a na jinem serveru). :-)

0/0
25.4.2008 15:50

drevorubec

Re: Re: Re: Hledání odpovědí ....

Myslim, ze bez spekulaci mohu tvrdit, ze smlouva o to, ze budou Zide vyvoleny narod a dostanou uzemi, ze kterheho byly v r. 70 n.l. rozptyleni, byla Zidy mnohonasobne porusena a vztahji se na ne tudiz odsouzeni popsana Mojzisem v 5. Moj. 4:26-28 a dale 5. Moj. 28:63-66. Vubec cela 28. kapitola je velmi zajimava a zejmena je uzasne videt, jak se ta varovani beze zbytku splnila.

Navic, prorocke knihy (zejmena Izajas), ktere predpovidaly prichod Jezise zaroven oznamovaly, ze vyvoleny narod jiz nebude jen Izrael, ale kazdy clovek, ktery uveri.

To, ze doslo k tomu splneni a ze stara smlouva Zidum jiz nic nezarucuje je patrne jednak z udalosti z r. 70 n.l., ale take z budouvani krestanskych sboru po cele tehdejsi Rimske risi. Jako podpurny dukaz muzete vzit v uvahu ukonceni povinnosti obrizky, ktera Zidy od ostatnich narodu odlisovala.

... Ale mate pravdu, to je na diskusi na jinem serveru....

0/0
28.4.2008 8:38

Vegan

otazník

dobrý den pane, mám dojem, že diskutujete a nějak jste si zapomněl prostudovat dějiny, třeba starověku, co vám říká diaspora=vyhnání Židů, těžko mohou národy komunikovat, když se v dané oblasti jeden nevyskytuje

0/0
25.4.2008 12:41

Toicem

Re: otazník

No, pokud vim, oni tam takrka vzdycky nejaci Zide byli, jen byli mensinou, ktera moc nevystrkovala hlavu z diry, aby pres ni nedostala.

Jinak - diaspora je "rozptýlení mezi jinými národy", nikoli absolutní vyhnání z území Izraele.

0/0
25.4.2008 15:37

drevorubec

Re: otazník

Nejak jste necetl peclive pane. Ze byli Zide rozpraseni Titem v r. 70 a od te doby byly rozptyleni po svete jsem napsal o dva odstavce nize. V tom odstavci na ktery narazite jsem psal o dejinach zidovskych kmenu v dobe, kdyz osidlovaly byvaly Kanaan (cca 2100 pr.n.l - 70 n.l. krome par staleti kdy bydleli v Egypte).

.... troufam si tvrdit, ze z dejin staroveku a antiky neco vim, jinak bych na podobny clanek nepomyslel.... jinak diaspora neznamena vyhnani, ale rozptyleni.....;-)

0/0
25.4.2008 15:43



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.